Kikapcsolódni, a pihenésre időt szánni, mindezt sokan luxusnak tartják, pedig az életünk szerves részévé kell tenni. S itt a pihenés alatt nem azt értem, hogy belezuhansz az ágyba este és jó esetben alszol 6-7 órát, vagy hétvégén 1 órával később kelsz fel. Itt egyrészt az önmagaddal töltött időre gondolok, arra, hogy megteremtesz egy olyan időintervallumot napi, heti szinten, amikor a lelkeddel foglalkozol. Másrészt olyan tevékenységekre, amik feltöltenek energiával: kirándulás a barátokkal, családdal, sportolás, színházba járás, olvasás. 

Gondolj bele, hogy mi történik akkor, ha állandóan rohansz a feladatok után, ha mindig ideges vagy és feszült a tornyosuló munka miatt? Végül az élet is elszalad melletted, s nem tudsz minőségi időt tölteni a szeretteiddel. Minek örülnek jobban? Ha velük vagy ugyan naponta 3 órát, de nem lehet hozzád szólni, mindenen felcsattansz, vagy ha 1 órát szánsz magadra és rájuk 2-őt, de azt mosolyogva, békében, boldogságban?

Gondold végig, hogy most mennyi időt töltesz a naponta, hetente, havonta a feltöltődéssel, önmagaddal? Mennyi időt szánsz arra, hogy kiegyensúlyozott légy?

Itt is az a tanácsom, hogy kezd apró lépésekkel. Nem kell egyből naponta 2 órát magadra szánni, ha ez eddig nulla volt. Találd meg azokat a tevékenységeket, amik ellazítanak: jógázz, meditálj például. Kezd napi 20-25 perccel, vagy hetente 2-3 alkalommal. Meglátod, hamarabb beépül a napirendedbe, mint azt gondolnád. Miért? Mert rájössz, megtapasztalod, hogy mennyivel hatékonyabb tudsz lenni a munka során, a feladataidban, a szerepeidben. Rájössz, hogy mennyit segítesz magadnak, s ezáltal a környezetednek.

Szervezz közös kirándulásokat, programokat a családdal, barátokkal, ha szereted az aktív pihenést. Nem kell mindig a négy fal között ülnöd. 

Tedd meg, hogy törődsz magaddal! Tedd meg magadért, a családodért! A lelked meghálálja :-)