Az előző bejegyzésben már bemutattam 3 olyan szokást, amit a sikeres nők gyakorolnak. Nézzük most a következő hármat.

4. Alvás

 Mindenkinek szükség van a megfelelő mennyiségű és minőségű alvásra. A kutatások alapján a sikeres nők naponta legalább 7 órát alszanak, de a legideálisabb a 8 óra. Viszont arra mindig figyelj, hogy legalább a 7 óra meglegyen. Egyénenként változhatnak az igények, van aki 10 óra alvás nélkül nem bír létezni, de azért nem ez az átlag :-)

Az alvás minősége is nagyon fontos, éppen ezért tartsd be azokat a szabályokat, amiket a sikeres nők is betartanak:

  • Nincs TV a hálószobában, s minden elektromos cuccot is kipakolnak. Nincs ott a telefon a fejük mellett, aminek a pittyogása megzavarná a nyugodt alvást, ha üzenet, e-mail stb érkezik.
  • A szoba hőmérsékletét 19-21 fok között tartják, mert az se jó ha túl meleg van, s az se, ha túl hideg.
  • Nem dolgoznak az ágyban, maximum olvasnak legalább egy fél órát, de semmiképp se szakirodalmat.
  • Mindig van egy pohár víz az éjjeli szekrényen, hogy lefekvéskor még tudjanak inni egyet, s reggel felkelés után szintén.
  • Sokan meditációval alszanak el.
  • Sokan este írják meg a hálanaplójukat, mert ez nyugodt alvást biztosít számukra.

5. Ügyelj az egészségedre

Minden sikeres nő időt szán arra, hogy elvégeztesse az éves szükséges szűrővizsgálatokat. Nagy figyelmet fordítanak mind a mentális, mind a fizikai egészségükre. A szűrővizsgálatokat soha ne hagyd ki (belgyógyászat, nőgyógyászat, fogászat stb.)! 

Szánj időt a mentális egészségedre is! Mit is jelent ez? Végezz időnként egy kis nagytakarítást a fejedben, vagyis írj ki mindent magadból, ami nyomaszt, zavar, frusztrál Téged, s vizsgáld meg, hogy mik lehetnek ezeknek a hátterében. Ha úgy érzed, hogy egyedül nem megy, akkor kérj nyugodtan segítséget, mielőtt nagyobb probléma kerekedik.

A mentális egészség része az is, hogy találsz olyan technikákat, amik segítenek Neked az ellazulásban. Van akinek ez a jóga, a meditáció, a csi-kung, vagy az edzés, kirándulás. A lényeg, hogy szánj időt magadra!

6. Edzés

A fizikai erőnlét a sikeres nők szerint elengedhetetlen ahhoz, hogy bírják a megterhelő napok kihívásait. Nem kell mindenkinek maratont futni, viszont igenis fontos a koncentrált edzés. A sikeres nők hetente legalább 2-3 alkalommal eljárnak valamilyen testmozgást végezni: pilates, aerobik, futás, edzőtermi edzés, úszás. Nem csak arra jó, hogy karbantartsák a testüket és ellensúlyozzák a sokszor ülő életmódot, hanem segít a stressz levezetésében. A mozgás pedig ráadásul segíti a "boldogság" hormonok termelődését, így már csak ezért is érdemes edzeni :-)

Ha eddig nem volt a mindennapjaid része az edzés/mozgás, akkor csak fokozatosan indulj el. eleinte iktass be heti 1-2 alkalommal 20-30 percet, majd ezt növeld szépen fokozatosan. Elkövettem én is azt a hibát, hogy egyből heti 4 edzést akartam beiktatni. Persze, hogy kudarcot vallottam, s ettől elment minden kedvem a folytatástól. Most azonban jó úton haladok, hogy a mindennapjaim része legyen a megfelelő testmozgás.